Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6097011609   Experiències pedagògiques compartides
2020-2021   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   3/9/2020 - 10/6/2021 (30 hores) de 12:30h a 14:00h
   ESC Parc del Saladar
   av. Devesa, 50 (Alcarràs) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   14/09/2020 - 03/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Taller de presentació de bones pràctiques entre companys del nostre centre per a la millora de la nostra pràctica docent i l'impuls de l'aprenentatge globalitzat. Es tracta d'enfortir el treball de compartir criteris i estratègies per dissenyar i utilitzar a l'aula els diferents aspectes metodològics que afavoreixen el treball competencial en el marc d'un sistema inclusiu.
  
Objectius   1) Exposar diferents pràctiques dutes a l'escola per tal que tots els docents en siguem coneixedors
2) Recopilar les bones pràctiques educatives de l'escola Parc del Saladar per tal de tenir-les a la disposició de tots els centres
3)Aprendre dialògicament entre els membres del nostre claustre per enfortir el treball interdisciplinari i fer-nos pedagògicament més forts.
4) Integrar continguts procedents de diferents àmbits i àrees de coneixement.
  
Continguts   1. Recull i anàlisi de bones pràctiques de centre.
2. Aprenentatge entre iguals per afavorir el procés educatiu, tot compartint punts forts i elements de millora de les pràctiques pedagògiques.
3. Estudi de la implementació de les millores acordades.
4. Integració de continguts de diferents àmbits.

PER FASES:
Fase d’autodiagnosi: A partir de les sessions periòdiques d'escola compartirem significats per part de tot el claustre.
Fase de planificació: Un cop establerts els objectius específics a aconseguir, es veurà com les pràctiques es plantegen a nivell d'escola i es van concretant de manera progressiva.
Fase de construcció i experimentació: Proposta concreta d'encaix a les diferents etapes educatives i cicles a nivell metodològic, plantejaments didàctics, estratègies d'aprenentatge i els materials educatius per dur-los a la pràctica.
Fase d’avaluació: Fixar en el projecte d'escola aquells elements de l'anàlisi de les pràctiques que es consideren perdurables. Es farà una valoració i anàlisi dels processos i resultats de tot aquest itinerari formatiu.
  
Observacions   Activitat proposada pel CRP del Segrià per acreditar el perfil de metodologies globalitzades.
  
Formador/a   Georgina Rovira Sanz, Mireia Viladegut Casals, Pili de Lara Sanandrés, Abel Guerrero, Rafael Burgos
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.

- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.

- Definició de les línies de treball a seguir per a l'aplicació de la formació a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Activitat dirigida a l'equip de mestres de l'Escola Parc del Saladar d'Alcarràs.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   03/09/2020   1230   1400 
 Sessió 2   diumenge   04/10/2020   1230   1400 
 Sessió 3   dijous   05/11/2020   1230   1400 
 Sessió 4   dijous   10/12/2020   1230   1400 
 Sessió 5   dijous   07/01/2021   1230   1400 
 Sessió 6   dijous   11/02/2021   1230   1400 
 Sessió 7   dijous   11/03/2021   1230   1400 
 Sessió 8   dijous   08/04/2021   1230   1400 
 Sessió 9   dijous   06/05/2021   1230   1400 
 Sessió 10   dijous   10/06/2021   1230   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent